کد خبر: 1225323
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰

جوان آنلاین: یک کانال عبری از رزمایش‌های ارتش رژیم صهیونیستی برای آمادگی جهت حمله احتمالی به «ناوگان آزادی» که قرار است ظرف چند روز آینده از ترکیه به سمت غزه حرکت کند، خبر داد. 
رژیم صهیونیستی که همه گلوگاه‌های کمک‌رسانی به غزه را بسته است از هیچ جنایتی برای ممانعت از ارسال کمک‌های فوری به مردم بی‌دفاع فلسطین دریغ نمی‌کند. کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی روز یک‌شنبه اعلام کرد: اسرائیل آماده حرکت «ناوگان آزادی» از ترکیه به نوار غزه طی روز‌های آینده است. در روز‌های اخیر اسرائیل تحرکات سیاسی و گفتگو‌هایی با کشور‌های مختلف داشته و آمادگی‌های امنیتی را برای سیطره احتمالی بر کشتی «مرمره ۲» آغاز کرده است. این کانال افزود: نهاد امنیتی اسرائیل آماده است اگر لازم باشد برای توقف ناوگانی که هدف آن شکستن محاصره نوار غزه است، وارد عمل شود. اسرائیل همچنین تحرکات سیاسی را با کشور‌های اروپایی با کمک امریکا آغاز کرده است. این کانال اعلام کرد: ارتش اسرائیل تمرین و آمادگی برای حمله به این کشتی را آغاز کرده است. نیرو‌های شایتت ۱۳ (نیرو‌های ویژه یگان دریایی اسرائیل) تمرین خود را برای حمله به کشتی و آمادگی جهت هرگونه سناریوی احتمالی آغاز کرده‌اند. این مسئله یادآور حوادث خشونت‌آمیزی است که ناو مرمره ترکیه در سال ۲۰۱۰ شاهد آن بود. به گزارش این کانال، یکی از نیرو‌های یگان دریایی رژیم صهیونیستی طی تمرین برای حمله به ناوگان آزادی زخمی شد. این رسانه اسرائیلی گزارش داد: «ناوگان آزادی طی روز‌های آینده با ۵ هزار و ۵۰۰ تن کمک انسانی به سمت غزه به راه خواهد افتاد. کشتی مرمره ۲ یکی از سه کشتی‌ای است که قرار است با مشارکت فعالانی از چند کشور از جمله آلمان، مالزی، نروژ، آرژانتین، اسپانیا، کانادا و آفریقای جنوبی به سمت غزه حرکت کنند.» 
روز جمعه کنفرانس مطبوعاتی در استانبول برای ارائه اطلاعاتی درباره ناوگانی که قرار است به زودی با مشارکت حدود هزار نفر به سواحل غزه برسد، برگزار شد. ائتلاف ناوگان بین‌المللی آزادی شامل تعداد زیادی از سازمان‌های مدنی بین‌المللی و فعالان از جمله مرکز امدادرسانی بشردوستانه ترکیه است. در صورتی که اسرائیل بخواهد با کاروان کمک‌رسانی ترکیه مقابله کند، می‌تواند روابط دو طرف را تخریب کند که پس از ۱۲ سال دوباره از سرگرفته شده است. مقابله اسرائیل با ناوگان آزادی ترکیه، درحالی است که به دلیل محاصره شدید اقتصادی در غزه، صد‌ها هزار نفر در بدترین شرایط انسانی به سر می‌برند و در صورت جلوگیری از ورود کمک‌های خارجی، مرگ در انتظار آن‌ها خواهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار